Centrum van Bilthoven

De meest effectieve bijdrage van de gemeente aan het ontwikkelen van het centrum van Bilthoven is zorgen dat er voldoende aanloop komt. Mensen moeten een reden hebben om naar het gebied te komen. Een kritische massa van aantrekkelijke winkels is zaak van de ondernemers, verenigd in winkeliersverenigingen en ontwikkelaars. Het ontwikkelen van publieke functies ligt op de weg van de gemeente. D66 vindt dat de gemeente alert moet zijn op kansen die zich voordoen, maar realiseert zich dat de mogelijkheden daartoe beperkt zijn. In het centrum van Bilthoven is een grote afhankelijkheid van één ontwikkelaar.

De ontwikkeling van de Kwinkelier blijft nog steeds een punt van zorg.  Binnen de mogelijkheden moet de gemeente maximaal regie blijven voeren op de ontwikkeling van het centrum. Met een goede inrichting van het Vinkenplein kan wel een stevige impuls aan het centrum van Bilthoven worden gegeven.